اخبار, سرزمین شاد, مهمترین خبرها

نقش اشتغال زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

روز دوشنبه۴ بهمن ۱۳۹۵ نشستی با عنوان “نقش اشتغال زنان در توسعه اقتصادی کشور” با حضور مهندس طاهری مدیرعامل این مجموعه ، سید کاظم دلخوش(نماینده مجلس شورای اسلامی)، نمایندگانی از بانک رسالت استان گیلان،  نماینده منطقه آزاد انزلی و جمعی از بانوان فعال اجتماعی رشت و صومعه سرا در گروه  کارخانجات سرزمین شاد برگزار شد.

در این نشست صمیمی سید کاظم دلخوش نماینده محترم مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس در ابتدا با تقدیر از گروه کارخانجات سرزمین شاد که توانسته است زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را بوجود آورد  بر ضرورت توسعه اقتصادی کشور و حمایت از صنایع داخلی تاکید کرد و در ادامه افزود اگر این مهم اتفاق بیفتد شاهد رونق اقتصادی و اشتغال زایی در کشور خواهیم بود.

سپس مهندس طاهری مدیرعامل گروه کارخانجات سرزمین شاد به معرفی فعالیتها و ظرفیتهای این مجتمع بزرگ صنعتی پرداخت و افزود سرزمین شاد علاوه بر اشتغال مستقیم برای بیش از  ۱۵۰۰نفر این امکان را برای بسیاری از افراد فراهم ساخته است که بتوانند در منزل هم بصورت برونسپاری کار کرده و درآمد کسب کنند.

ایشان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در جامعه اشاره کردند که فرموده بودند: “ما معتقدیم زنان در هر جامعه¬ی سالم بشری قادرند و می‏باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود، تلاش و مسابقه خویش را در پیشرفت‏های علمی و اجتماعی و سازندگی و اداره‏ی این جهان به عهده بگیرند”.

و افزودند ما با توجه به همین اصل از افراد مستعد به خصوص بانوان در زمینه دوخت پوشاک حمایت کرده و چنانچه افراد تمایل به همکاری با این مجموعه را داشته باشند در ابتدا توانمندی آنها مورد سنجش کارشناسان شرکت قرار می گیرد و در صورت تایید بعد از گذراندن یک دوره آموزشی اختصاصی می توانند از طرف شرکت سفارش کار دریافت کرده و در منزل تولید نمایند.

همچنین ایشان اشاره کردند در صورتی که فرد بعد از آموزش وکسب مهارت به سطح خوبی از توانمندی برسد و علاقمند به کار در منزل باشد ولی امکانات لازم را در اختیار نداشته باشد، شرکت شرایطی را فراهم می سازد  تا امکانات لازم همچون چرخ کار در اختیار فرد قرار گیرد و یا زمینه استفاده از تسهیلات را برای وی میسر می سازد.

در ادامه نمایندگان بانک رسالت استان گیلان هم آمادگی خود را جهت حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی و همچنین اعطای تسهیلات با شرایط ویژه اعلام کردند.

در پایان جلسه تصمیم بر آن شد تا بانوان فعال اجتماعی، افراد و خانواده هایی که نیازمند کارند ولی از شرایط و امکانات کافی برخوردار نیستند را شناسایی  و به گروه کارخانجات سرزمین شاد معرفی نمایند تا زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در این مجموعه را فراهم سازند.

[boc_img_gallery image_ids=”6269,6271,6272,6273,6274,6275,6276,6277,6278,6279,6280,6281″]

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *