اخبار, دانستنی های پوشاک, دنیای مد

برای عکس‌ های خانوادگی باید چطور لباس بپوشیم

۱- مکان مناسب برای عکس

مکان به شما کمک می‌کند تا انتخابتان را محدود کنید. در درجه نخست، اگر عکس‌برداری در محیط بیرون است پس اطمینان حاصل کنید که با در نظر گرفتن آب‌وهوا، افراد لباس خوب و مناسبی به تن کرده باشند. در جایی که ظاهر افراد اهمیت دارد، از محیط اطراف خود و وضوح آن استفاده کنید. همچنین سبک و رنگ را در نظر بگیرید.

صحنه شلوغ است؟ سادگی و لباس‌های یکدست را برگزینید. پس‌زمینه اصلی می‌تواند وضوح و نقش‌های جسورانه‌تری را القاء کند.

برای وقتی‌که قرار است در هوای آزاد عکس بردارید؛ فصل را در نظر بگیرید. سایه‌روشن‌های زمین در عکس‌ ها فوق‌العاده‌اند و شاخ و برگ پاییزی درختان را پررنگ می‌کنند؛ رنگ‌های روشن، شکوفه‌های بهاری را به زیبایی به تصویر می‌کشند.

صرف‌نظر از پس‌زمینه، از تن‌پوش‌هایی مزین به متن و طرح‌های شلوغ خودداری کنید مگر اینکه این مشخصه‌ها به‌عنوان کانون تصویر در نظر گرفته شده باشند. چرا این پیشنهاد را می‌دهیم؟ چون این مشخصه‌ها توجه به چهره‌ها را منحرف کرده و ممکن است به‌عکس ظاهر نامناسبی بدهند. کفش‌ها نیز می‌بایست متناسب با ظاهر کلی باشند بنابراین کفش‌های کتانی روشن را برای این کار فراموش کنید.

۲- از آنچه دوست دارید استفاده کنید

آیا عجله دارید که از فرزندتان با یک میراث خانوادگی یا لباس‌های موردعلاقه‌تان عکس‌ بگیرید؟ آیا برای نشان دادن جلوه‌ی زیبای چشمان دخترتان یا به رخ کشیدن خصوصیات خود روپوش مناسبی دارید؟ پس با ما همراه باشید.

شما باید ظاهر اعضای خانواده را با چیزی که برایتان اهمیت بیشتری دارد، هماهنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که هرکدام از اعضای خانواده لباسی به تن کرده باشند که از پوشیدن آن احساس خوبی دارند و ظاهر مناسبی به خود گرفته‌اند.

۳- مجموعه رنگ

رنگ‌های اندکی را برای تمرکز بیشتر انتخاب نمایید. مبنای رنگ‌های خنثی به همراه یکرنگ قدرتمند آسان‌تر از انتخاب طیف وسیعی از رنگ‌هاست. برای بیشتر قسمت‌ها به رنگ یکدست با تعدادی از لایه‌ها، بافت‌ها و یک یا دو تکه مبتنی بر علاقه شخصی تکیه کنید.

مطمئن شوید که برای انتخاب لباس مربوط به روز بزرگ عکاسی از خانواده، به تمامی کمدهای خانه سر زده‌اید و گزینه‌ای را از قلم نینداختید. شال قرمز مادر ممکن است تنها چیزی باشد که با ظاهر دختر خانواده هماهنگ شود. علاوه بر آن، به لباس‌های خود نگاهی تازه و متفاوت داشته باشید. آیا ژاکت را می‌شود از طرف دیگر پوشید تا رنگ قشنگ آستر خود را نمایان سازد؟

۴- ظاهری هماهنگ را خریداری کنید

شما می‌توانید برای بچه‌هایتان لباس‌هایی هماهنگ و متناسب با هم خریداری کنید. کافی ست به فروشگاه‌های مرتبط سر بزنید و به دنبال لباس‌هایی باشید که از الگو، مدل و رنگ‌های مشابه برای طرح‌های متفاوت خود استفاده کرده‌اند.

۵- مطابقت بی‌مورد ندهید

پوشاندن لباس‌هایی یکدست به تن همه اعضای خانواده، اشتباه بزرگی است. مدت‌هاست که دیگر این مد منسوخ شده. به جای این کار، انتخاب بهتری داشته باشید. تکرار زیرکانه رنگ‌ها که موجب گرفتن عکسی می‌شود که ساختگی نیست. برای مثال سوئیشرت آبی پدر می‌تواند با کلاه و کفش آبی دخترتان هم‌خوانی داشته باشد. رنگ‌ها را باید در چند سطح متفاوت عکس‌ به کار گرفت. اگر همه افراد موجود در عکس لباس‌هایی به رنگ آبی بپوشند، ظاهر جذابی از کار در نخواهد آمد.

۶- واقعی باشید

تنها به خاطر عکس گرفتن، مجموعه‌ای کاملاً جدید خریداری نکنید. ایرادی ندارد که ظاهر خود را نو کرده یا همه را به بهترین حالت رسمی ممکن لباس بپوشانید و منظم باشید. اما در انجام این عمل با شیوه خانواده خود روراست باشید.

اگر اعضاء خانواده‌تان دارای طیف وسیعی از اولویت‌ها هستند، سعی کنید تا رشته مشترک را پیدا کنید یا در تلاش برای گره زدن چند شکل و شمایل به یکدیگر، اندک امتیازهایی را به وجود بیاورید. برای نمونه اگر تصمیم به گرفتن یک عکس رسمی دارید و دخترتان در پوشیدن یک لباس خاص چندان رغبتی از خود نشان نمی‌دهد، گزینه پوشیدن یک ساق‌پوش در زیر آن را در نظر داشته باشید.

به‌خصوص این نکته اهمیت دارد که به بچه‌ها اجازه داده شود تا خودشان باشند. باید عکس‌ شما توصیف دقیقی از زندگی شما باشد. نه آن چیزی که شاید به نظر رؤیایی برسد.

۷- همه را با هم بسنجید

لباس‌هایی را که برای هر شخص بیرون آورده‌اید؛ بردارید و همه آن‌ها را با همدیگر نیز بسنجید. آیا ترکیب آن‌ها به چشم خوش‌آیند است؟ آیا نیازی به یک ترکیب بی‌مقدمه دیگر دارد؟ اندکی از لوازم جانبی پوشیدنی را در کنار خود داشته باشید و قطعه‌های مد را با یکدیگر جابجا کنید تا بتوانید ظاهر درست را پیدا کنید.  این راه بسیار آسان‌تر از آن است که بچه‌ها را بارها وادار کنید لباس‌های متعددی را بپوشند و دربیاورند.

منبع: about style

[boc_img_gallery image_ids=”7872,7873,7874″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *