اخبار, پوشاک, دنیای مد

جین ،در چشم‌انداز البسه‌ مد

سیر تکامل جین

چندین دهه است که البسه جین، به عنوان یکی از اقلام مهم پوشاکی مطرح شده است. البسه‌ جین از قرن هجدهم که، پنبه دارای تولید انبوه بود، ظهور کردند. در این دوره،‌ جین به واسطه‌ دوام خود و این که به آسانی پاره نمی‌شد، بسیار مورد توجه کارگرانی قرار گرفت که شغل فیزیکی داشتند. در طول قرن نوزدهم، این لباس توسط Levi Strauss به صورت عمومی در آمد و به نامی شناخته شده در دنیای جین، تبدیل گشت. برای اولین بار، پوشاک جین توسط این شرکت برای معدن‌کاران تولید می‌شد. در قرن بیستم، البسه‌ جین به عنوان مُد فرهنگ پاپ مطرح شد و فیلم‌های کابویی وسترن، افرادی را به نمایش می‌گذاشت که جین‌های آبی رنگ می‌پوشیدند. در دهه‌ ۵۰ ، گرایش گروه سنی نوجوان به این پوشاک به حداکثر میزان خود رسید و تولیدکنندگان با ایجاد طرح‌های نوآورانه مانند استفاده از رنگ‌های جدید، سوزن‌کاری و وصله‌زنی، از این موقعیت استفاده کردند. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ نیز استفاده از طرح‌های دم پا گشاد و چسبان عمومی شد.

در طول دهه‌ ۸۰ بود که جین‌ها، بیشتر مورد توجه طراحان مُد قرار گرفتند. الگوهای جدید و مسحورکننده تولید شدند و توسط مدل‌های تجاری معروف در معرض نمایش عموم قرار گرفتند. در دهه‌ ۹۰ ، جین به یک پوشاک بسیار مطلوب تبدیل شد؛ به گونه‌ای که تولیدکنندگان جهت استفاده حداکثری از بازار جین رو به سوی خلق ایده‌های نوآورانه‌ متعددی مانند دامن‌های جین کوتاه، کلاه جین، کیف دستی و غیره آوردند. در طول این دوره، میزان فروش جین سر به فلک کشید و در هزاره‌ جدید، می‌توان جین را در هر کجا و هر خانه‌ای در سراسر دنیا پیدا کرد.

با توجه به موقعیت پوشاک معمولی، جین به عنوان یک کالای مُد مطرح شد و توسط مدل‌های این حوزه، با زیورآلات آراسته شد. جین، امروزه به عنوان نماد مدل و فرهنگ مدرن محسوب می‌شود. تحول جین از شکل یک کالای مصرفی به صورت کالای مُد در طول دهه‌ ۹۰ رخ داد و در این زمان جین به غیر از شلوار در تعداد زیادی از کالاهای دیگر مانند ژاکت‌ها، شلوارک‌ها، دامن‌ها و غیره مورد استفاده قرار گرفته شد. امروزه، تمامی تمایلات به سمت تنوع بوده و به جین به چشم کالایی با سبک برجسته نگاه می‌شود تا با سبک زندگی سریع امروز هماهنگ شود.

جین به صورت یک شلوار، ژاکت، دامن یا هر کالای دیگری که باشد، امروزه روح مُد باعث می‌شود که مردم برای خرید آن اغوا شوند. بررسی انجام شده در زمینه‌ مُد در آمریکا نشان داد که هر یک از افراد این کشور، به طور متوسط ۷ تا ۸ جفت جین دارند (این احتمال وجود دارد که این مقدار بیش‌تر باشد و نه کم‌تر). ۸۶ درصد از زنان در گروه سنی ۵۵-۱۶ سال، جین را به عنوان پوشاک مورد علاقه‌‌ خود انتخاب کردند. ۸۴ درصد از طراحان مُد و فروشندگان نیز آینده‌ کاری خود را در صنعت جین می‌دانستند. این امر می‌تواند برای افرادی که وسواسی سیری ناپذیر نسبت به جین دارند، خبر خوبی باشد.

[boc_img_gallery image_ids=”7144,7143,7142,7141,7140″]

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *