اخبار, مقاله

دیدگاه مدیریت جامع به صنعت پوشاک

شاید بتوان گفت در صنعت پوشاک ایران کمتر شرکتی از مدیریت کیفیت جامع با نگاه سازمانی بهره می‌گیرد.

صنعت پوشاک ایران هم اکنون حداقل ۲۸۰ هزار نفر اشتغال مولد در این صنعت دارد و می‌توان امیدوار بود که در سال “اقتصاد ملی، تولید و اشتغال” و طی اجرای موفق برنامه ششم توسعه، ۶۰۰ هزار شغل جدید برای صنعت پوشاک ایجاد کرد.

اما شاید بتوان گفت در صنعت پوشاک ایران، کمتر شرکتی از مدیریت کیفیت جامع با نگاه سازمانی بهره می‌گیرد و این در حالی است که یکی از مهم‌ترین کلیدهای گشایش معضل واردات بی رویه پوشاک به ایران بی توجهی به همین امر باشد.

این در حالی­ است که صنعت پوشاک ایران به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت­‌پذیری با دیگر کشورهای تولیدکننده پوشاک را دارد، چراکه به لحاظ دوخت و طراحی همچنان جزو کشورهای برتر به شمار می‌رویم، اما به دلیل مشکلاتی از جمله هزینه‌های بالای تأمین مواد اولیه، بالا بودن سود بانکی، قوانین و مقررات دست و پاگیر، واردات بی­رویه یا قاچاق، تأمین مواد اولیه و … فرصت رقابت برابر را در بازار پوشاک جهانی از دست داده­ایم و نیمی از بازار داخلی را نیز به تولیدکنندگان خارجی واگذار کرده‌ایم.

در این مطلب قصد داریم با انتشار تصویری از دیدگاه مدیریت جامع به صنعت پوشاک در قالب زنجیره چرخش، نگاه فعالان این عرصه را به این امر معطوف کنیم که یکی از مهمترین راهکارها برای بقای برندهای ایرانی توجه به همین زنجیره است و مدیریت کیفیت جامع را باید با نگاهی سازمانی و دارای استراتژی‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار کرد.

منبع : نساجی امروز

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *