اخبار, خبرهای دنیای نساجی

رییس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران: محاسبه تصاعدی حق بیمه کارگران تولیدی پوشاک/ ۲۰۰۰واحد خیاطی تعطیل شد

رییس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران گفت: در کارگاه‌های تولیدی با افزایش کارگران یک واحد صنفی از ۵ کارگر به ۶ کارگر، حق بیمه پرداختی کارفرما ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حبیب طهماسبی نیک  پیرامون شرایط تولید در صنف خیاطی، گفت: در شهر تهران ۴۰۰۰ واحد صنفی خیاطی وجود دارد که به دلیل حمایت نشدن کافی در سال های گذشته، قریب به ۲۰۰۰ واحد به حالت تعطیل درآمده است و واحدهای فعال هم با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستند.
به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از اقتصاد آنلاین، وی افزود: یکی از دلایل پایین آمدن ظرفیت تولید در واحدهای صنفی خیاطی، وضع تعرفه بالای مواد اولیه است. در حالی که پوشاک آماده به راحتی و با تعرفه پایین از مرزها عبور می کند، با این شرایط تولید کننده ها هر روز ضعیف تر می شوند و شعار سال هم که بر حمایت از تولید استوار است، محقق نمی شود و لازم است در تعرفه مواد اولیه و پوشاک آماده تجدید نظر صورت گیرد.
رییس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران با بیان اینکه فراهم نشدن تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن تدریجی واحدهای تولیدی پوشاک است، تاکید کرد: با وجود اینکه در داخل از نظر منابع انسانی و هنر خیاطی، کمبودی نداریم، اما در سیاست های کلان اقتصادی به دلیل شعارزدگی حمایت درستی از واحدهای فعال اقتصادی نمی شود و فعالان صنف خیاطی هم مشمول همین قاعده شده اند.
طهماسبی نیک ادامه داد: در صنف خیاطی هر کارفرما با افزایش تعداد کارگران مجموعه خود از ۵ کارگر به بیش از ۶ کارگر می بایست حق بیمه  پرداختی به سازمان تامین اجتماعی را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد و همین موضوع تمایل کارفرمایان را برای توسعه فعالیت شان کاسته است. این روندی است که بر خلاف کشورهای توسعه یافته در حال اجراست، چرا که در این کشورها اغلب کارآفرینان مورد حمایت هستند و در صورت افزایش ظرفیت کار خود از انواع تسهیلات حمایتی بهره مند می شوند.

منبع: نساجی امروز

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *