اخبار, خبرهای دنیای نساجی, نمایشگاه ها, همایش نساجی

نمایشگاه بین‌المللی پوشاک و صنایع نساجی در ترکمنستان

نمایشگاه بین‌المللی پوشاک و صنایع نساجی ترکمنستان با حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی در «عشق‌آباد» برگزار شد.

در این نمایشگاه حدود ۸۰ شرکت خارجی و داخلی محصولات خود را در زمینه تولید پوشاک، محصولات نساجی، تولید تجهیزات و دستگاه‌های بافندگی، ریسندگی و رنگرزی پارچه و لباس، تولیدکنندگان ابزار، لوازم و مواد اولیه صنایع نساجی به نمایش گذاشتند.

به گزارش سایت هپی لند به نقل از خبرگزاری فارس، نخ پنبه و الیاف ابریشم، پنبه و پارچه، پارچه کشباف و تریکو، انواع پوشاک ابریشمی، پارچه‌های ابریشمی، پارچه کتان، شال، پانسمان‌های پزشکی و پنبه ویژه مصرف آرایشی از محصولات صنعت نساجی تولید محلی ترکمنستان می‌باشند که در این نمایشگاه به طور گسترده به نمایش گذاشته شدند.

 

نگاهی به صنعت نساجی ترکمنستان

 

‎صنعت نساجی ترکمنستان از سال ۱۹۹۵میلادی راه‌‏اندازی شد. این صنعت ملی روند‎ ‎رو به رشدی دارد به طوری که تولیدات این صنعت در ترکمنستان رشد ۳۰ درصدی داشته است.

این صنعت، صنعتی نوپا پس از کسب استقلال ترکمنستان است و طی ۲۲ سال گذشته ده‌‏ها کارخانه و مجتمع‏ مدرن نساجی در این کشور با مشارکت سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی به خصوص ژاپن، چین، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی راه‌‏اندازی شد.

 

ده‌‏ها طرح نیز در این کشور در حال ساخت و اجرا می‌باشند که در این زمینه مشارکت شرکت‌های ترک قابل ملاحظه است. در ترکمنستان سالانه حدود ۶۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت پنبه رفته و این کشور یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده این محصول در منطقه می‌باشد.

این کشور سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون تن پنبه تولید و به بازارهای خارجی به شکل خام و به صورت کالای نهایی صادر می‏‌کند. شرکت‏‌های ترکی، چینی، اروپایی و ژاپنی ‎بیشترین سرمایه‌‏گذاری را در بخش صنعت نساجی ترکمنستان انجام دادند که میزان‎ ‎سرمایه‏‌گذاری آن‏ها در ۳ سال اخیر بیش از ۵ میلیارد دلار بوده ‏است. ‎

[boc_img_gallery image_ids=”7662,7664,7663,7673,7672,7671,7670,7669,7668,7667,7666,7665″]

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *