اخبار جدید

بازار در محاصره اجناس خارجی؛ اتحادیه پوشاک خواستار از سرگیری مبارزه با قاچاق شد

بازار در محاصره اجناس خارجی؛ اتحادیه پوشاک خواستار از سرگیری مبارزه با قاچاق شد

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در نامه‌ای به فرماندهی فراجا خواستار برخورد مستمر، مؤثر و مستقیم با پوشاک قاچاق در سطح عرضه و بازار شب عید شد.

به گزارش اعتبار و به نقل از خبرگزاری مهر، در این نامه آمده است: بدین‌وسیله از توجهات ویژه و پیگیری‌های مجدانه حضرتعالی بابت مقابله با قاچاق پوشاک به ویژه در سطح عرضه تشکر و قدردانی می‌نمائیم همانطور که مستحضرید قاچاق پوشاک طی سال‌های گذشته بسیار گسترش یافته و بازار تولیدکنندگان داخلی را به شدت محدود نموده است و با توجه به ماهیت استوک و گاها دست دوم آن علاوه بر فریب مصرف کنندگان سلامتی ایشان را نیز به مخاطره انداخته است.

با توجه به اینکه برخوردهای اخیر در سطح عرضه صرفا با برندهای محرز پوشاک قاچاقی که از سال ۹۶ اجازه فعالیت در کشور نداشته‌اند صورت گرفته، لذا این برخوردها با توجه به شناسایی‌های صورت گرفته هیچ گونه نگرانی را در سطح عرضه ایجاد نمی‌نماید. از این رو توجه حضرتعالی به نکات ذیل جهت اثر بخشی این برخوردها لازم و ضروری است:

۱- مقابله با قاچاق پوشاک و منسوجات می‌بایست به صورت جهادی از مبادی ورودی تا سطح عرضه (فیزیکی و مجازی) به صورت مستمر، موثر و مستقیم صورت پذیرد که این مهم بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید گردیده است.

۲- اقدامات صورت گرفته باید در عمل نیز ملموس و قابل مشاهده باشد. این مهم وقتی حاصل می‌گردد که آمار ارائه شده مبتنی بر میزان احکام قطعی جرم از سوی قوه قضائیه، برابر با میزان معدوم نمودن کالاهای مورد تخلف باشد.

ضمن تشکر مجدد از مساعدت های صورت گرفته توسط حضرتعالی و اقدامات ارزنده اخیر زیر مجموعه‌های آن نیرو به ویژه سردار رحیمی معاونت محترم پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی سردار نوروزی ریاست پلیس نظارت بر اماکن عمومی جناب سرهنگ امینی مسئول سطح عرضه معاونت پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی فراجا، امید است با استمرار این اقدامات ارزنده و قابل تقدیر شاهد پویایی صنعت پوشاک کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *