اخبار جدید

تحریم ها واردات پنبه را با مشکل مواجه کرد

تحریم ها واردات پنبه را با مشکل مواجه کرد

«سیدشجاع‌الدین امامی رئوف» دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در مورد مشکلات این صنعت اظهار کرد: در حال حاضر هندوستان جزو کشورهای مطلوب ما در حوزه تامین پنبه است و هم اکنون تبدیل به یکی از تامین کنندگان پنبه ایران شده است.

به گزارش اعتبار و به نقل از خبرگزاری مهر، وی تصریح کرد: واردات پنبه شرایط خاصی دارد. قرنطینه، گندزدایی و آفت زدایی پنبه از جمله شروط واردات این محصول است تا در نهایت پنبه با گواهی قرنطینه به کشور وارد شود. همکاران ما کارهای مربوط به گندزدایی و قرنطینه را انجام می‌دهند و گواهی هم می‌گیرند اما به دلیل اینکه تحریم هستیم نمی‌توانیم مستقیم گواهی قرنطینه را به اسم ایران بگیریم. بر همین اساس نیز همانطور که پرداختی‌ها و اسناد حمل را به اسم امارات و … می‌زنیم این گواهی‌ها را هم به اسم این کشور می‌گیریم و محموله‌های پنبه را در نهایت از امارات تحویل می‌گیریم و به ایران می‌آوریم.

امامی رئوف ادامه داد: سازمان حفظ نباتات به این موضوع ایراد می‌گیرد و تاکید دارد که گواهی قرنطینه باید به اسم ایران باشد نه کشور ثالث. تاکنون ما با مجوزهای شورای عالی امنیت ملی و با علم به اینکه تحریم هستیم و نمی‌توانیم مستقیم گواهی را به اسم ایران بگیریم، این محموله‌ها را تحویل می‌گرفتیم و ترخیص می‌کردیم، اما از اول مهر ماه امسال ما نتوانستیم مجوزها را تمدید کنیم.

وی گفت: در این مدت ۵ هزار تن پنبه وارداتی در گمرک مانده و امکان ترخیص آنها را نداریم. در حالی که پنبه نیاز ضروری واحدهای نساجی ماست و نگهداری پنبه در بلندمدت به الیاف پنبه آسیب می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *