اخبار جدید

مردم پوشاک را از اولویت مصرفی خود خارج کردند

مردم پوشاک را از اولویت مصرفی خود خارج کردند

رشد اقتصادی اصولا از طریق بهبود درآمد خانوار منجر به افزایش تقاضا در بازارهای مختلف می‌شود اما به گفته فردین یزدانی پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان، رشد اقتصادی که در کشور اتفاق افتاده، رشدی نبوده که منجر به رفاه شود. زیرا با نرخ تورم بالایی مواجه است. نرخ تورم بالا و ترکیب آن با عدم رشد درآمد خانوار و اینکه کالاهای ضروری‌تری همچون بسیاری از کالاهای اساسی سبد خانوار و اقلام خوراکی آهنگ رشد بالاتری را تجربه می‌کنند باعث شده که تقاضا برای پوشاک کاهش پیدا کرده و این کالا از اولویت مصرفی بخشی از خانواده‌های ایرانی خارج شود.

به گزارش اعتبار و به نقل از اکو ایران، به گفته یزدانی، افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت پوشاک وارداتی و افزایش هزینه تمام شده پوشاک داخلی شده چرا که مواد اولیه برای تولید پوشاک داخلی افزایش نسبتا قابل توجهی پیدا کرده و در عین حال باید اشاره کرد که در این بازار نرخ تورم از ۴۰ درصد به ۴۸ درصد افزایش داشته است.

در سال‌های اخیر فروش آنلاین افزایش پیدا کرده و آنطور که پژوهشگر و مشاور آکادمی سامان روایت می‌کند ۱۱۲ هزار پیج فروش اینستاگرامی در کشور فعال است که از این تعداد ۴۰ هزار پیج مربوط به واحدهای صنفی است و حدود ۷۰ هزار پیج مستقل اینستاگرامی فروش پوشاک انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *