اخبار جدید

مردم فقط در شرایط اضطرار پوشاک می‌خرند

مردم فقط در شرایط اضطرار پوشاک می‌خرند

«مجید افتخاری»، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: پوشاک از سبد مصرف پنج دهک پایین حذف شده و آنها فقط در شرایط اضطرار پوشاک می‌خرند.

به گزارش اعتبار و به نقل از سایت شهر خبر، وی افزود: دهک ۹ و ۱۰ هم خیلی از خرید پوشاک داخلی استقبال نمی‌کنند و در مورد سایر دهک‌ها که عموماً کارمند هستند و پس‌انداز دارند هم، دولت حالا در حساس‌ترین زمان ممکن پس‌انداز آن‌ها را با عرضه اوراق ۳۰ درصدی جذب کرد تا بتواند نرخ ارز را مدیریت کند که البته نرخ ارز هم مدیریت نشد.

به گفته اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران، از ابتدای امسال تاکنون شرایط اقتصادی خوبی بر بازار حاکم نبوده است و واحد‌های صنفی تحت مجموعه اتحادیه در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. کارشناسان معتقدند سال ۱۴۰۲سال سختی برای واحد‌های صنفی و تولید کننده پوشاک بود و احتمالا در سال ۱۴۰۳ نیز ریزش خرید پوشاک ادامه پیدا خواهد کرد.

فعالان صنفی معتقدند فرسودگی دستگاه‌ها و تجهیزات دربنگاه‌ها و کارخانه‌های تولید پوشاک از دیگر مشکلاتی است که این صنعت را تحت شعاع قرار داده است. به عقیده آنان مردم به دلیل رکود و تورم اقتصادی، توان خرید پوشاک را ندارند و تولیدکنندگان نیز برای جلب نظر مشتریان قدرت رقابت خود را از دست داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *