اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت در کار گروه رفع موانع تولید گیلان خبر داد: نظارت شفاف بر هزینه کرد تسهیلات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر دوروزه خود به گیلان، شامگاه شنبه از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار صمت از گیلان، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و صادراتی منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: بحمدالله واحدهای تولیدی موجود در استان گیلان علاوه‌بر اینکه رو به رشد هستند، در چند سال اخیر اشتغال بیشتری را ایجاد کرده‌اند کمااینکه در این راستا طرح‌های نیمه‌تمام زیادی نیز در گیلان در حال راه‌اندازی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده در جهت توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی گیلان تاکید کرد: براساس آمارهای موجود، روند توسعه و تکمیل صنایع در این استان رو به رشد است و می‌توان شاهد افزایش اشتغال جوانان و راه‌اندازی طرح‌ها و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام بود. نعمت‌زاده افزود: البته هنوز هم واحدهایی وجود دارد که مشکلات اغلب آنها دیرینه است همچون صنایع بزرگ نساجی که از سال‌های قبل از انقلاب در اینجا بودند و به‌دلیل نبود نوسازی و بازسازی با مشکلاتی مواجهند که باید فکر دیگری برای آنان کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده در مناطق آزاد گفت: باید تشویق کنیم تا با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر مناطق آزاد ما به مناطق تولید و صادرات تبدیل شود. وی تاکید کرد: تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید در حال پیشرفت است و ان‌شاالله هر ماه شاهد افتتاح ده‌ها پروژه خواهیم بود. نعمت‌زاده با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در منطقه آزاد انزلی افزود: امیدواریم این منطقه ضمن حفظ جنبه‌های گردشگری برای مردم، همچنان در توسعه بخش صنعت و تجارت موفق عمل کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان لزوم حمایت‌های دولتی از توسعه فعالیت‌های مناطق آزاد تصریح کرد: وظیفه دولت در قبال مناطق آزاد پیگیری، تشویق و سیاست‌گذاری در راستای تبدیل این مناطق به کانون‌های تولید و صادرات کالا با استفاده از مواد اولیه داخلی یا تلفیقی است. نعمت‌زاده با تاکید بر پیشرفت کشور در جهت توسعه فناوری و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد: با توجه به تحولات بزرگ و سرمایه‌گذاری‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شده است، شاهد راه‌اندازی ده‌ها پروژه صنعتی و تولیدی و افزایش سهم اشتغال و افزایش تولید خواهیم بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اهمیت اشتغالزایی و تولید محصولات داخلی، انتظار می‌رود فضای بیشتری در جهت توسعه واحدهای تولیدی دراختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و ان‌شاالله با گذاشتن زمین‌های بیشتری دراختیار علاقه‌مندان و واحدهای تولیدی این منطقه به مرکز اشتغال جوانان و صادرات تبدیل شود. گفتنی است، نعمت‌زاده در این سفر از بخش‌های مختلف مجتمع بندری کاسپین از قبیل مسیر دسترسی جاده‌ای و ریلی، اسکله نفتی، انبارها و مخازن سوخت و روند پیشرفت موج‌شکن‌های آن، مرکز تفریحات دریایی، باغ پرندگان، تقاطع غیرهمسطح شهید نامجوی، مجموعه ورزشی قایقران، مرکز نمایشگاهی و همایش‌ها، فاز تجارت و گردشگری و طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی بازدید کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه از کارخانه تبدیل ورق خام «ام‌دی‌اف» به محصولات نهایی، مجموعه بزرگ تولیدی و صادراتی پوشاک «سرزمین شاد» و کارخانه تولیدی تجهیزات الکتریکی ضدانفجاری مورد کاربرد در صنایع پتروشیمی، نفت وگاز، معادن و… با سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.
photo_2016-11-14_08-21-41

صنعت گیلان روبه رشد و رونق
محمدرضا نعمت‌زاده همراه با استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۳ واحد تولیدکننده «ام‌دی‌اف» و صنایع چوبی، لامپ و تابلوهای الکترونیکی و پوشاک بچگانه بازدید کردند. طرح در دست ساخت بندر کاسپین و بخشی از امکانات رفاهی منطقه آزاد انزلی نیز مورد بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران به افتتاح واحد صنعتی تولید مفتول و سیم مسی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت اشاره و تاکید کرد: واحدهای تولیدی موجود در استان گیلان علاوه‌بر اینکه رو به رشد هستند، اشتغال بیشتری را ایجاد می‌کنند و در این راستا طرح‌های نیمه‌تمام نیز در حال راه‌اندازی است. وی اظهار کرد: تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید در حال پیشرفت است. نعمت‌زاده به بازدید از کارخانه تبدیل ورق خام «ام‌دی‌اف» به محصولات نهایی و نیز تولید پوشاک اشاره کرد و افزود: من دو سال گذشته از این مجموعه تولید پوشاک بازدیدی داشتم که ۷۰۰ نفر اشتغال داشتند و امروز با توسعه‌ای که ایجاد شده هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند. نعمت‌زاده گفت: ان‌شاالله با گذاشتن زمین‌های بیشتری دراختیار علاقه‌مندان و واحدهای تولیدی، این منطقه به مرکز اشتغال جوانان و صادرات کالا تبدیل شود. وی اظهار امیدواری کرد که منطقه آزاد انزلی علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری براساس نیاز جامعه، در بخش تولید نیز پیشگام باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اهمیت اشتغال جوانان و تولید محصولات داخلی، انتظار می‌رود عرصه بیشتری درجهت توسعه واحدهای تولیدی دراختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

تشکیل نظام شفاف نظارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان، از پرداخت ۱۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید نیز خبر داد. نعمت‌زاده گفت: تاکنون ۱۱هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۶هزار واحد کوچک و متوسط در سراسر کشور پرداخت شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم بهره گیری از تسهیلات در راستای سرمایه‌گذاری، ایجاد رونق تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید، ایجاد نقدینگی و توزیع پول نیست، از این‌رو به منظور بررسی نحوه صحیح هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی، نظام شفاف نظارتی طراحی شده است تا تسهیلات پرداخت شده صرف افزایش تولید و ایجاد اشتغال شود. نعمت‌زاده با قدردانی از حمایت رهبر معظم انقلاب از صنایع کوچک و متوسط و ایجاد رونق تولید خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از حمایت ایشان، همکاری نهادهای مختلف در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط سرعت گرفت. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهتمام دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیای واحدهای نیمه‌فعال و راکد و افزایش ظرفیت تولید در سطح کشور ابراز امیدورای کرد: با توجه به روندی که درپیش گرفته‌ایم، می‌توانیم نزد رهبر معظم انقلاب و مردم میهن عزیزمان سرافراز باشیم. وی با قدردانی از همکاری استانداران سراسر کشور در اجرای قانون رفع موانع تولید و اجرای ابلاغ دستورالعمل راه‌اندازی کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان‌ها تصریح کرد: با همکاری مسئولان استانی، فعالیت‌های اجرای قانون رفع موانع تولید با شتاب بیشتر و هدفمندی ویژه‌ای پیگیری شد و همکاری استانداران در این راستا قابل تقدیر است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از پرداخت ۵هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به ۸۴۹ واحد صنعتی کوچک و متوسط در گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵۹ واحد در قالب طرح رونق تولید و ۲۹۰ واحد نیز از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند. نعمت‌زاده با ابراز خرسندی از همکاری استان گیلان در زمینه رفع موانع تولید، از استاندار این استان به‌دلیل نتایج مثبت این کارگروه قدردانی کرد. گفتنی است، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *