اخبار, پوشاک, خبرهای دنیای نساجی, مقاله, مهمترین خبرها, نشست خبری

اصلاح دیدگاه بی کیفیتی محصولات ایرانی

قائم مقام مدیر عامل تولیدی هپی لند در گفت و گو با روزنامه عصر اقتصاد گفت: اگر کشورهای صنعتی، امروز تولیدات خوب و عالی در حد جهانی دارند، مرهون حمایت دولت و مردم هستند. این دیدگاه منفی در مورد محصولات داخلی باید کنار گذاشته شود و از محصولات داخلی خریداری شود.

کتایون کاتوزیان، در مورد مشکلات این واحد تولیدی گفت: با توجه به مشکلات ارزی و تحریم ها ما هم برای تامین مواد اولیه و دیگر موضوعات با مشکلاتی مواجه شده ایم، ولی سعی کرده ایم بر مشکلات غلبه کنیم.

 

 دولت زمینه صادراتی ایجاد کند

وی در مورد مشکلات پیش روی این صنعت ادامه داد: در زمینه ارز صادراتی با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی مشخصا نه. ما انتظار داریم که دولت هرچه می تواند کمک کند تا صادرات بهتر انجام شود. ما دارای پتانسیل های خوبی در این زمینه هستیم.

 

 دارای گواهینامه بین المللی هستیم

کاتوزیان در مورد حساسیت های تولید پوشاک کودک و بزرگسال گفت: زمانی که بخواهید در قالب یک برند باکیفیت فعالیت داشته باشید در هر دو زمینه مشکلاتی وجود دارد؛ مخصوصا وقتی دیدگاه بی کیفیت بودن محصولات داخلی هم در بین مردم جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: تفاوت تولید پوشاک بزرگسال و کودک در این است که کار کودک دارای حساسیت های خاص خودش است. ما در زمینه پوشاک گواهینامه اکوتکس (Oeko-Tex) اروپا را داریم که یک گواهی نامه جهانی برای کالاهای نساجی و پوشاک است که به طور خاص موادی که برای سلامت بدن انسان خطرناک است را هدف قرار می دهد و شامل تست ها و آزمایشات ویژه ای در بخش مواد اولیه، خطوط تولید، پروسه های تولید میانی و تولید کالای نهایی است.

حمایت از کالای ایرانی، حمایت از آینده فرزندانمان

قائم مقام مدیر عامل تولیدی هپی لند در مورد تفکر مردم در زمینه کیفیت پایین محصولات داخلی بیان کرد: تولید اگر حمایت شود، کیفیت هم پیدا می کند. اگر پیشینه کشورهای مطرح صنعتی را مطالعه کنید خواهید دید اگر امروز تولیدات خوب و عالی در حد جهانی دارند، مرهون حمایت دولت و مردم هستند. این دیدگاه منفی در مورد محصولات داخلی باید کنار گذاشته شود و از محصولات داخلی خریداری شود.

این فعال عرصه پوشاک اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی، حمایت از آینده فرزندان خودمان است و به معنی این است که بعدا میتوانیم فرصت های شغلی بیشتری برای فرزندان خود فراهم کنیم.

کاتوزیان در مورد ترویج کالای ایرانی گفت: دولت در ترویج استفاده از کالای ایرانی بسیار تاثیر گذار است؛ بدین صورت که در زمینه سیاست گذاری در جهت حمایت از تولیدکننده گام بردارد و در کنار آن فرهنگ سازی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

طراحان ما توانایی رقابت دارند

کتایون کاتوزیان در مورد رقابت با کالای چینی بیان کرد: نباید تولید داخل را با چین مقایسه کرد؛ هم اینکه چین دارای کیفیت مطلوب نیست و هم این که در تیراژ بالا و در کشورهایی که نیروی  کار ارزان دارند، تولید می شود. در ایران قیمت نیروی  کار و مواد اولیه متفاوت با چین است.

وی معتقد است که برای جلب مخاطب باید طراحان بیشتر کار کنند و کار خود را رشد و توسعه دهند و از طرفی مردم هم اجازه رشد بدهند؛ زیرا طراحان داخلی ما توانایی این کار را دارند.

 

احترام به سلایق مردم، رمز موفقیت برند

کاتوزیان رمز موفقیت واحد تولیدی خود را احترام به سلایق خاص مشتریان دانست و افزود: تولید کالا با بهترین کیفیت و تفاوت قائل نبودن بین کالای توزیع شده در کشور با کالای صادراتی بسیار اهمیت دارد و این نشان دهنده ارزش گذاری به مشتری است و این کار وفاداری بیشتری را در مشتری ایجاد می کند.

این صنعتگر در مورد قاچاق پوشاک عقیده دارد که قاچاق لطمات فراوانی به صنعت پوشاک وارد کرده است. از دو سال پیش که قوانین مقابله ای تصویب شد، خوشبختانه جلوی ورود کالای قاچاق گرفته شد و باعث شد بستر مناسبی برای برندهای داخلی ایجاد شود.

قائم مقام هپی لند در زمینه صادرات واحد تولیدی خود گفت: در حوزه خردسال با اطمینان میتوانیم ادعا کنیم که در همه خانه هایی که بچه باشد، هپی لند هم حضور دارد. صادرات به ترکیه، آلمان، کشورهای حاشیه خزر داریم و چهار سال پیاپی صادر کننده نمونه کشوری  و استانی بوده ایم.  با وجود اینکه ترکیه خود قطب قوی و مهی در صنعت پوشاک است، ولی با کیفیت بالا و طراحی های خلاقانه و قوی توانستیم رقابت کنیم و بازار خوبی در ترکیه داشته باشیم.

کاتوزیان در مورد مواد اولیه مصرفی واحد خود بیان کرد: مواد اولیه تولید ما هم داخلی است و هم خارجی و مشکل وارداتی نداریم.

گفتنی است برند هپی لند بیش از ۱۰ سال است که فعالیت خود را تحت لیسانس روح «ROOH» آلمان در منطقه آزاد انزلی شروع کرده است و به صورت مستقیم حدود ۱۰۰۰ نفر و غیر مستقیم بیش از ۲۰۰۰ نفر پرسنل دارد.

اصل فعالیت مجموعه پوشاک خردسال است ولی در چند سال اخیر در زمینه پوشاک بزرگسال؛ زنانه و مردانه تولیداتی دارد.

 

منبع: https://www.asre-eghtesad.com/

پست های مرتبط

یک فکر در & ldquo؛ اصلاح دیدگاه بی کیفیتی محصولات ایرانی & rdquo؛

  1. مهرداد بیات گفت:

    سلام وقت بخیر
    کرج هستیم ، پارچه هم دارین برای تولید تریکو ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *