اخبار

ایجاد تلالو هفت رنگ در منسوجات با استفاده از “اوپال کیوتو” در ژاپن

کمپانی کایوسرا، تولید کننده اجزای الکترونیکی و سرامیکی اعلام کرده است که از سنگ اوپال مصنوعی این شرکت مشهور به “اوپال کیوتو” برای نخستین بار در منسوجات استفاده شده است.
به گزارش سایت نساجی امروز، در ژاپن برنامه ای برای ترویج سوغاتی های کشور وجود دارد که به موجب آن “شال های چند رنگ تهیه شده از اوپال کیوتو با چاپ دستی” برای پروژه پایتخت های قدیمی “کیوتو و نارار” انتخاب شده است.
این برنامه توسط گروه جی آر وست و ناکاگاوا ماساشیچی شوتن- تولید کننده پارچه رامی در استان نارا با پیشینه ۳۰۰ ساله- انجام شده است. از شال جدید در ماه گذشته رونمایی شد و تا اواخر فوریه در شبکه قطارهای سریع السیر سانیو شینکانسن و فروشگاه آنلاین “JAPANSQURE” که عرضه کننده کالاهای ژاپنی به سراسر جهان است، در دسترس خواهد بود.
ماده اولیه اوپال هفت رنگ بوده که بسته به زاویه، رنگ هایش تغییر می کند و پایه رنگی آن در نورهای مختلف سفید و صورتی است. شال های جدید ترکیبی از تکنولوژی تولید سرامیک کمپانی کایوسرا و روش های رنگرزی سنتی در ژاپن است که برای بازدیدکنندگان این کشور یک سوغاتی ویژه خواهد بود.

به گزارش سایت نساجی امروز،ایده تولید این شال ها از پوشیدن کیمونوهای چند لایه در قدیم برای ایجاد تضاد رنگی، الهام گرفته شده است. رنگرزی شال ها با رنگزاهای سفید و صورتی کم رنگ انجام می شود که با تلالوهایی از اوپال در فام های تیره و روشن نیز همراه است تا یادآور برف زمستان و شکوفه های گیلاس باشد. اوپال کیوتو که به صورت پودر درآمده است با رنگزا ترکیب شده و به صورت دستی و مستقیم بر روی پارچه چاپ می شود. خود فرایند رنگرزی نیز به صورت یک تکه توسط صنعتگران کمپانی کوموری در کیوتو انجام می گردد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *