اخبار, پوشاک, دنیای مد, مد

نخستین تولیدکننده چادر مشکی در خاورمیانه

صفورا جعفریان، کارشناس فروش برند “حجاب شهرکرد” درباره محصولات این کارخانه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نخستین تولیدکننده چادر مشکی در خاورمیانه هستیم و این در حالی است که در سالیان اخیر واردات پارچه چادر مشکی از کشورهایی نظیر کره جنوبی آسیب‌هایی را به این حوزه در داخل کشور وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه کارخانه‌های کشور در شرایط کنونی توان تأمین پارچه مورد نیاز جامعه در این بخش را ندارند، اظهار داشت: البته شاید یک دلیل موجه برای واردات پارچه چادر مشکی از خارج کشور، نبود پتانسیل کافی در کشورمان برای تولید این محصول باشد، اما با توجه به بازار تقاضا می‌توان در این بخش بیش از هر زمان دیگری سرمایه‌گذاری کرد.

جعفریان با تأکید بر لزوم حفظ و افزایش کیفیت پارچه چادر مشکی بیان کرد: امروزه طیفی از جامعه از چادر به عنوان حجاب استفاده می‌کنند که همچون دیگر اقشار به ابعاد هنری این پوشش اهمیت می‌دهند و باید برای تأمین خواسته این بازار در بخش طراحی پارچه نیز از نیروهای انسانی خلاق و برای پیاده‌سازی از ماشین‌آلات پیشرفته و به روزتری استفاده کرد.

کارشناس فروش برند “حجاب شهرکرد” با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر چاره‌ای به‌جز رقابت با واردات چادر مشکی از دیگر کشورها نداشته‌اند، بیان کرد: افزایش تبلیغات برای ایجاد رویکرد مثبت در میان تولیدکنندگان پارچه در ایران برای ورود به عرصه چادر مشکی نیز می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از واردات بی‌رویه به داخل کشور باشد و البته در این بین برندهای تولید محصولات حجاب نیز می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

او ادامه داد: امروزه مجموعه متنوعی از چادر مشکی و دیگر کالاها در برندهای حجاب تولید می‌شوند که می‌توانند خود سفارش‌دهنده طرح و جنس پارچه مورد نظر به ما باشند و کارخانه “حجاب شهرکرد” با همه توان در راستای تأمین نیاز این طیف قدم برمی‌دارد.

جعفریان در خاتمه با آرزو برای پیشرفت صنعت نساجی و خروج کامل از رکودهای پیش‌آمده به واسطه برخی تحریم‌ها و ورشکستگی‌ها اظهار داشت: هرچه تبلیغات برای استفاده از کالای ایرانی افزایش و هر چه فاصله میان صنعت و دانشگاه کاهش یابد می‌توان به آینده روشن برای نساجی ایرانی در سطح داخلی و بین‌المللی امیدوار بود و با انگیزه بیشتر برای تأمین نیاز جامعه گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *