اخبار

توسعه صنعت پوشاک در کوتاه مدت حداقل ٢٠٠ هزار شغل ایجاد می کند

وزیر کار با اشاره به اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار) گفت: توسعه صنعت پوشاک، در کوتاه مدت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار شغل و در بلند مدت ۱٫۵ میلیون شغل در کشور ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در نخستین نشست تخصصی صنعت توسعه اشتغال در صنعت پوشاک که با حضور تعدادی از تولید کنندگان اصلی صنعت پوشاک و کارشناس بین المللی پوشاک از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در وزارت کار برگزار شد، افزود: امروز در دولت تدبیر و امید سیاست جبرانی را پیگیری می کنیم تا عقب ماندگی ها جبران شود.
وی صنعت پوشاک را صنعتی دانست که به نیازهای اساسی مردم پاسخ می دهد و گفت: زیربناهای اصلی را در صنعت پوشاک در کشور داریم بنابراین باید با همکاری وزارت صنعت، اتحادیه های صنفی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و با تاکید بر مهارت افزایی، رونق این صنعت را دنبال کنیم.

«عیسی منصوری» معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: دولت برنامه های متعددی برای اشتغال در کشور دارد که با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی افزود: ‎صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که در دوران رکود نیز می تواند به کار خود ادامه دهد.
منصوری با بیان اینکه اشتغال در سایه توسعه اقتصادی نیاز به توجه ویژه دارد، افزود: در اجرای طرح تکاپو برای صنعت پوشاک، از تجارب بین المللی و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بهره می گیریم.
‎منصوری تجربه بنگلادش به عنوان دومین صادر کننده پوشاک در جهان را دلیل توجه به رسته شغلی صنعت پوشاک دانست و افزود: در حوزه صنعت پوشاک باید به سیاست های کلان و اختصاصی این رشته و توسعه ظرفیت های آن توجه کرد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *