اخبار, خبرهای دنیای نساجی

کمپین حمایت از پوشاک ایرانی آغاز به کار کرد/ تولید برندهای خارجی لباس در ایران

کمپین حمایت از تولید پوشاک ایرانی با حضور جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس، هنرمندان و ورزشکاران شب گذشته آغاز به کار کرد.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مراسم اظهار داشت: در باب اقتصاد مقاومتی صحبت‌های زیادی شده است و یکی از ارکان و پیشران اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است.

 

به گزارش سایت هپی لند امروز به نقل از خبرگزاری فارس، وی استفاده از ذهن‌های جوان و ایجاد نوآوری را دو رکن اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: نگاه به صنعت پوشاک هم باید کاملاً علمی و مبتنی بر دانش باشد.

 

زاهدی ایجاد مرکز پژوهش‌های پوشاک را نقطه قوت فعالیت اتحادیه پوشاک و رویکرد علمی به این مقوله دانست و افزود: این رویکرد می‌تواند در طراحی، تولید و بازاریابی اعم از داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه پیشنهاد کرد: ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه علمی و کاربردی و مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک برقرار شده و رویکرد علمی در صنعت پوشاک دنبال شود.

 

به گفته زاهدی، سالانه ۵۰ میلیارد تومان و به عبارتی ۱۵ میلیارد دلار گردش مالی صنعت پوشاک در کشور است که گفته می‌شود ۳۰ درصد این پوشاک وارداتی و بخش عمده آن قاچاق است.

 

وی تصریح کرد: وقتی درکشور توان و امکان تولید پوشاک با قیمت و کیفیت مناسب را داریم نباید اجازه واردات به محصولات خارجی داد.

 

این نماینده مجلس از راه‌اندازی کمپین حمایت از تولید داخلی با اولویت پوشاک تقدیر و ابراز امیدواری کرد: همه مردم به این کمپین پیوسته و بستر کارآفرینی و اشتغال در کشور را فراهم آورند.

 

*خبر خوش امروز مجلس برای اصناف

 

شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف و بازار مجلس نیز در این مراسم گفت: با یک خبر خوش به این مراسم آمده‌ام و آن اینکه هم دولت و هم مجلس پذیرفته‌اند در رابطه با انحلال وزارت بازرگانی اشتباه کرده‌اند و بر همین اساس هم امروز مجلس یک فوریت جداسازی وزارت بازرگانی از صنعت و معدن را تصویب کرد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم وزارت بازرگانی با رویکرد تولید و صادرات مجدداً احیا شود.

 

*امضای تفاهم‌نامه با برندهای خارجی برای تولید در ایران

 

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز در کمپین حمایت از تولید ایرانی اظهار داشت:‌هدف از این کمپین اگاهی دادن و این پیام به مردم ایران است که تولیدکنندگان ایرانی و اعضای صنف پوشاک برای تولید هر چه بهتر و باکیفیت‌تر پوشاک با قیمت مناسب آمادگی دارند.

 

وی افزود: این رویکرد توسط مرکز پژوهش‌های اتحادیه مورد توجه اعضا قرار گرفته است و در این رابطه تفاهم‌نامه‌های دانش‌بنیان با دانشگاه امضاء شده است.

 

شیرازی همچنین گفت: در راستای تعامل با تولید روز دنیا تفاهم‌نامه‌های اتحادیه پوشاک با برندهای پوشاک خارجی برای تولید در داخل نیز به امضاء رسیده است.

 

وی از هنرمندان و چهره‌های محبوب مردم خواست که  به کمپین حمایت از پوشاک ایرانی بپیوندند.

 

بر اساس این گزارش، در مراسم راه‌اندازی کمپین حمایت از پوشاک ایرانی برخی از چهره‌های ورزشی و سینما حضور داشتند که حمایت خود را از راه‌اندازی این کمپین اعلام کردند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *